Cyfrowa miłość. Romanse w grach wideo
Piotr Prósinowski, Piotr Krzywdziński
Gry wideo od lat ukazują różne formy miłości. Angażują graczy poprzez tak zwane "romanse", czyli mechaniki pozwalające na zbudowanie bliższej relacji z istniejącymi w uniwersum gry postaciami. "Cyfrowa miłość. Romanse w grach wideo" to publikacja naukowa opowiadająca w jaki sposób potężne medium, jakim są gry wideo, opowiadają o tym co tak bardzo ludzkie i korespondujące z naszą codziennością, potrzebą bycia z kimś, doznawania, odczuwania uczuć oraz emocji.
«Cyfrowa miłość. Romanse w grach wideo» pozbawiona jest jakiegokolwiek normatywizmu, co w epoce nieustannych „dyskursywnych walk” różnych systemów wartości nadaje jej walor dodatkowy. Autorzy potrafią przy tym w swoich narracjach umieścić tytułowy problem w szeroko rozumianych kontekstach socjologicznych i kulturoznawczych. Nie jest więc to tylko książka o „miłości na ekranie”, ale także o – mających miejsce we współczesnych społeczeństwach – rekonstrukcjach ciała, intymności i seksualności, o pop-kulturze i nowych technologiach. Więcej jeszcze – „romanse w grach wideo” stają się w niej swoistą krystalizacją różnorodnych przemian społeczno-kulturowych, w szczególności tych, które odnoszą się do kształtowania tożsamości. Recenzowana książka łapie w „diagnostyczną kamerę” profile tożsamości wyłaniające się z gier wideo, a fotografia, którą czytelnik otrzymuje jest bardzo przekonywająca. Jestem przekonany, że książka Piotra Prósinowskiego i Piotra Krzywdzińskiego «Cyfrowa miłość. Romanse w grach wideo» spotka się z dużym zainteresowaniem zarówno czytelników, jak i przedstawicieli środowiska akademickiego: socjologów, kulturoznawców, psychologów i pedagogów.
– z recenzji naukowej autorstwa prof. zw. dr. hab. Zbyszko Melosika
Publikacja dofinansowana z funduszy Uniwersytetu Gdańskiego.